Här kan du som privatperson, företagare eller ombud för förening beställa mättjänster eller kartor, till exempel nybyggnadskarta till ett bygglovärende.
Du kan beställa följande:
- Nybyggnadskarta
- Ortofoto
- Finutstakning
- Grovutstakning
- Gränsutvisning
- Lägeskontroll
- Övriga mätuppdrag
Logga in
För att använda vår e-tjänst för beställning av kartor och mättjänster loggar du in med e-legitimation. Du kan när som helst under din registrering spara och välja att fortsätta senare genom att gå in på Mina ärenden längst upp på sidan.
Ska du beställa för ett företag eller förening kommer du att fylla i företagets/föreningens uppgifter, men du måste logga in med din personliga e-legitimation för att det ska vara möjligt att signera och följa ärendet. Du som loggar in blir därmed kontaktperson i företagets/föreningens ärende.
Vilka uppgifter behöver jag lämna i den här e-tjänsten?
När du använder e-tjänsten så behöver du bland annat uppge fastighetsbeteckning eller fastighetens adress.
Du kan även bifoga filer samt i fritext lägga till egen information till stöd för din beställning.
Beställningen genomförs i olika steg och du har även möjlighet att ange annan fakturamottagare samt annan leveransmottagare av kartan än dig själv.
Kostnader och produktbeskrivningar
Läs mer om priser och produkter under rubriken Information och kontakt ovan.
Personuppgifter
När du beställer en mät- eller karttjänst hos Lantmäterienheten behöver du uppge vissa personuppgifter som vi samlar in och hanterar. Uppgifterna lagras i vårt system för ärendehantering. Vi frågar enbart efter de personuppgifter som vi behöver för att kunna utföra det uppdrag du beställt.
Dina uppgifter kommer att behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen.
Här kan du läsa mer om behandling av personuppgifter i Nacka kommun